Regulamin

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY KOCHANOWICE

Zarządzenie nr 43/03
Wójta Gminy Kochanowice
z dnia 27 października 2003r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Kochanowicach



Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, oraz z 2002r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984) nadaję:


Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Kochanowice


Rozdział I.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1


Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Kochanowice, zwany dalej Regulaminem, określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy Kochanowice, zwanego dalej Urzędem,
2) organizację Urzędu,
3) zasady funkcjonowania Urzędu,
4) zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów oraz stanowisk pracy w Urzędzie.

§ 2


Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Kochanowice,
2) Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Kochanowice,
3) Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego - należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Kochanowice, Zastępcę Wójta Gminy Kochanowice, Sekretarza Gminy Kochanowice, Skarbnika Gminy Kochanowice oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kochanowicach.

§ 3


1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy Kochanowice.
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Kochanowice.

Rozdział II.

ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU

§ 4


1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
1) zadań własnych,
2) zadań zleconych,
3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych) i
4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,
5) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

§ 5


1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
2) wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
3) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4) przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy,
5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,
6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,
7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c) przechowywanie akt,
d) przekazywanie akt do archiwów,
9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.


Rozdział III.

ORGANIZACJA URZĘDU


§ 6



1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:

- Referat Finansów (SK)
- Referat Inwestycji, Drogownictwa i Gospodarki Przestrzennej (IP)
- Gminne Centrum Informacji (GCI)
- radca prawny (RP)
- stanowisko ds. oświaty, kultury, zdrowia i sportu, główny księgowy jednostek oświaty i kultury (IOK)
- stanowisko ds. obywatelskich, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (SO)
- stanowisko ds. ewidencji ludności (ELZ)
- stanowisko ds. obronnych i obrony cywilnej (OC)
- stanowisko ds. działalności gospodarczej, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej (GKM)
- stanowisko ds. rolnictwa, leśnictwa i ochrony środowiska (ROŚ)
- stanowisko d/s obsługi organów gminy (RG)
- stanowisko d/s kadrowo-kancelaryjnych (KK)
- informatyk (INF)

2. Na czele referatów stoją kierownicy.

§ 7


1. Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
2. Podziału referatów na stanowiska pracy dokonuje Wójt w drodze zarządzenia wewnętrznego.

§ 8



Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.


Rozdział IV

ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 9


Urząd działa według następujących zasad:

1) praworządności,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) planowania pracy,
6) kontroli wewnętrznej,
7) podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególne referaty i samodzielne stanowiska oraz wzajemnego współdziałania.


§ 10



Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 11



Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.

§ 12


1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.

2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

§ 13



1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.

3. Kierownicy Referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań Referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.

4. Kierownicy Referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.

5. Zasady podpisywania pism określa załącznik nr 2 do Regulaminu.

§ 14


1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez Referaty i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.

2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 3 do Regulaminu.

§ 15



1. Referaty i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.

2. Referaty i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy są zobowiązani do współdziałania w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.


Rozdział V

ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY


§ 16


Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
2) prowadzenie bieżących spraw Gminy,
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
4) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
5) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
6) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
7) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu i samodzielnych stanowisk oraz organizowanie ich współpracy,
8) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
9) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
10) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
11) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
12) upoważnianie swojego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
13) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
14) ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych
15) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i niniejszy Regulamin oraz uchwały Rady.


§ 17


1. Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.

2. Zastępca Wójta wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta.

§ 18


Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:
1. opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
2. opracowywanie projektów podziału Referatów na stanowiska pracy,
3. opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
4. nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
5. odpowiedzialność za wizerunek Urzędu, promocję Gminy i kontakty z mediami,
6. organizowanie współpracy Gminy z zagranicą.
7. koordynacja współpracy z poszczególnymi sołectwami,
8. przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
9. przyjmowanie ostatniej woli spadkodawcy,
10. nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał i zarządzeń,
11. koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
12. koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
13. zastępowanie Wójta i jego Zastępcy w czasie ich nieobecności
14. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.

§ 19


Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
2) kierowanie pracą Referatu Finansów,
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
5) współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
6) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
7) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.


Rozdział VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI I SAMODZIELNYMI STANOWISKAMI


§ 20



1. Do wspólnych zadań Referatów oraz samodzielnych stanowisk należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w szczególności:
1) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
2) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
4) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
5) współdziałanie w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
6) przechowywanie akt,
7) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
8) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
9) rozpatrywanie skarg, wniosków i listów,
10) przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
11) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
12) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.

2. Ogólne obowiązki pracowników Urzędu określa Regulamin Pracy Urzędu.

§ 21


Do zadań na stanowisku ds. kancelaryjno-kadrowych należy:

I. w zakresie zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta i Sekretarzowi oraz spraw kancelaryjno-technicznych:
1) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
2) prowadzenie ewidencji korespondencji,
3) prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
4) przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza,
5) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
6) prowadzenie adaptacji i remontów i napraw oraz konserwacja budynku, Urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego,
7) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne.

II. Do zadań z zakresu spraw kadrowych należy prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu a w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
2) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
3) zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu,
4) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
5) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
6) ewidencja czasu pracy pracowników,
7) kompletowanie wniosków emerytalno rentowych.
8) wykonywanie obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz warunków p.poż.

§ 22



Do zadań na stanowisku ds. obsługi organów gminy należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:
1) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami i samodzielnymi stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2) przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje,
3) przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
4) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
6) protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań.
7) prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
8) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
10) organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi
11) realizowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, w tym bieżące aktualizowanie strony Biuletynu Informacji Publicznej

§ 23


Do zadań Referatu Finansowego należy:
1) przygotowywania materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
2) udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
3) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy,
4) naliczanie wynagrodzeń i ich rozliczenia z ZUS-em, Urzędem Skarbowym i innymi kontrahentami dla pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy
5) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy
6) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
7) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
8) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
9) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
10) rozliczanie inwentaryzacji,
11) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
12) przygotowywanie sprawozdań finansowych,
13) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
14) prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat
g) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.

§ 24


Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu, a w szczególności:
1) udzielanie opinii i porad oraz wyjaśnień pracownikom w zakresie stosowania prawa
2) udzielanie informacji o:
a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Gminy,
b) uchybieniach w działalności organizacyjnej samorządu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
3) uczestniczenie w prowadzonych przez Gminę rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego,
4) opiniowanie pod względem prawnym uchwał, zarządzeń i innych tworzonych aktów prawnych
5) wydawanie opinii w sprawach zawarcia umów i porozumień oraz w sprawach wynikających ze stosunku pracy pracowników,
6) występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym lub przed innymi organami.

§ 25


Do zadań Referatu Inwestycji, Drogownictwa i Gospodarki Przestrzennej należy prowadzenie spraw:

I. z zakresu inwestycji i remontów infrastruktury gminnej oraz składników mienia komunalnego z zastosowaniem przepisów o zamówieniach publicznych:
1) przygotowywanie, prowadzenie i rozliczanie inwestycji i remontów
2) przygotowywanie wniosków inwestycyjnych celem ich realizacji z funduszy pomocowych

II. z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości - za wyjątkiem spraw należących do stanowiska ds. działalności gospodarczej, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, a w szczególności związanych z:
1) gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele szczególne,
2) ustalaniem ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
3) organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
4) nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
5) komunalizację gruntów,
6) prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych,
7) tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim – zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
8) wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne
9) zagospodarowaniem wspólnot gruntowych

III. z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych a w szczególności:


1) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
3) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4) obsługa techniczno-biurowa Gminnej Komisji Urbanistycznej,
5) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
6) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
7) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
8) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
9) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
10) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
11) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
12) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
13) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.

IV. z zakresu spraw związanych z zarządzaniem drogami publicznymi w szczególności:

1) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
2) projektowanie przebiegu dróg,
3) budowę, modernizację i ochronę dróg,
4) zarządzanie drogami,
5) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
6) koordynację i obsługę w współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.
7) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,

§ 26


Do zadań stanowiska rolnictwa, leśnictwa i ochrony środowiska należy prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska i rolnictwem, a w szczególności dotyczących:
1) łowiectwa,
2) zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
3) ochrony i kształtowania środowiska,
4) pracowniczych ogrodów działkowych,
5) ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
a) przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne
b) wyłączania gruntów z produkcji,
c) rolniczego wykorzystania gruntów,
d) rekultywacji nieużytków oraz zdewastowanych i zdegradowanych i użyźniania innych gruntów,
6) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,
7) nasiennictwa,
8) gospodarki wodnej,
9) ochrony powietrza atmosferycznego.

§ 27


Do zadań stanowiska d/s działalności gospodarczej, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej należy prowadzenie spraw związanych z:
1) administrowaniem, gospodarowaniem i zarządzaniem gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
2) przyznawaniem lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnieniem w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
3) zarządem nieruchomościami wspólnymi,
4) przejmowaniem zakładowych budynków mieszkalnych,
5) egzekucją w sprawach lokalowych i usuwaniem skutków samowoli lokalowej,
6) stawkami czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
7) realizacją ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska, w tym dotyczących:
a. ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,
b. ochrony środowiska przed odpadami,
c. utrzymanie porządku i czystości
8) ewidencją przedsiębiorców,
9) zezwoleniami na sprzedaż napojów alkoholowych,
10) określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu zbiorowego oraz za przewozy taksówkami a także określanie stref cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi,
11) ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
12) targami i targowiskami,
13) prowadzenie archiwum zakładowego,
14) zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,

§ 28


Do zadań stanowiska ds ewidencji ludności należą sprawy dotyczące w szczególności:
1) ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
2) postępowań cywilnych i karnych, w tym:
a) ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
b) wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych,
c) przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
d) udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i opinii o wystawieniu na licytację,
e) przyjmowania obwieszczeń,
3) zgromadzeń,
4) zbiórek publicznych.

§ 29


Do zadań stanowiska ds. oświaty, kultury, zdrowia i sportu (głównego księgowego jednostek oświaty i kultury) należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy:

I. jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, a w szczególności spraw dotyczących:
1) zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
2) utrzymywania tych jednostek,
3) kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
4) zatwierdzania arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
5) zapewniania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
6) zapewniania bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
7) obsługi ekonomiczno finansowej gminnych jednostek oświatowych i nadzoru nad nimi w tym zakresie,
2) powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i odwoływania z tych stanowisk,
3) oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
4) zatrudniania dyrektorów tych jednostek jako pracowników – nauczycieli


II. z zakresu kultury i sztuki oraz kultury fizycznej, wypoczynku i rekreacji, a w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z bibliotekami m.in. spraw tworzenia. łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów oraz zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania, prowadzenie spraw dotyczacych zakładania, utrzymywania i nadzorowania bibliotek publicznych,
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury i muzeów,
3) realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i wypoczynku za wyjątkiem pracowniczych ogrodów działkowych.

III. z zakresu ochrony zdrowia w szczególności dotyczące:
1) tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej,
2) zwalczania chorób zakaźnych,

§ 30


Do zadań stanowiska ds. obronnych, obrony cywilnej i wojskowych należą sprawy związane z obronnością kraju, a w szczególności dotyczące:
1) przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
2) współdziałania z organami wojskowymi,
3) administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
4) orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela,
5) przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,
6) tworzenia formacji obrony cywilnej,
7) nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
8) świadczeń na rzecz obrony,
9) udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
10) zakwaterowania sił zbrojnych,
11) utrzymania cmentarzy w tym cmentarzy wojennych
12) sprawy związane z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej a w szczególności:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
b) ochrona systemów i sieci informatycznych,
c) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
e) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
f) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
g) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

§ 31


Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
1) rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2) sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
5) przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
6) stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
7) wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
8) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu
9) organizowanie ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej w Gminie.

§ 32


Do zadań Gminnego Centrum Informacji należy w szczególności:

1) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu z wykorzystaniem posiadanego sprzętu informatycznego, w tym:
a) pozyskiwanie ofert pracy
b) organizowanie szkoleń, warsztatów i targów pracy
c) prowadzenie aktywizacji zawodowej
d) indywidualne poradnictwo zawodowe
2) współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej i jego podopiecznymi
3) działania na rzecz rozwoju w Gminie przedsiębiorczości, tworzenia dodatkowych źródeł dochodów mieszkańców
4) współpraca w zakresie pozyskiwania funduszy pomocowych na zadania gminne i mieszkańców
5) utworzenie Gminnego Centrum Informacji Turystycznej
6) redagowanie gazety samorządowej Gminy

§ 33


Do zadań informatyka w szczególności należy:

1) prowadzenie wszelkich działań w zakresie informatyki i komputeryzacji Urzędu, w tym dla Gminnego Centrum Informacji
2) szkolenie pracowników w zakresie obsługi sprzętu komputerowego oraz posługiwania się oprogramowaniem
3) analiza i ocena przydatności w pracy Urzędu posiadanych oraz nowych programów komputerowych
4) nadzór techniczny nad sprzętem komputerowym znajdującym się w Urzędzie
5) wykonywanie zadań pełnomocnika bezpieczeństwa informacji wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych oraz ochronie informacji niejawnych


Rozdział VII.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE


§ 34


Załączniki nr 1 - 3 do Regulaminu stanowią jego integralną część.


§ 35


1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.

2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązującą dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Kochanowicach, uchwalony przez Radę w dniu 27 lipca 2000r. uchwałą Nr 109/XVIII/2000 z późniejszymi zmianami.



ZAŁĄCZNIK NR 2
ZASADY PODPISYWANIA PISM


§ 1


Wójt podpisuje:
1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
2) pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
3) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
4) odpowiedzi na skargi i wnioski,
5) decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
6) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu,
7) pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
8) pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
9) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
10) pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
11) inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.

§ 2


Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.

§ 3


Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego Zastępcy podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań.

§ 4


Kierownicy Referatów podpisują:
1) pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
2) decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania których zostali upoważnieni przez Wójta,
3) pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatów i zakresu zadań dla poszczególnych referatów lub stanowisk.

§ 5


Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.

ZAŁĄCZNIK NR 3

KONTROLA WEWNĘTRZNA


§ 1


Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu dokonywana jest pod względem:
a) legalności,
b) gospodarności,
c) rzetelności,
d) celowości,
e) terminowości,
f) skuteczności.

§ 2


Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalanie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określanie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.

§ 3


W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1) kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk,
2) problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska, stanowiące niewielki fragment jego działalności,
3) wstępne - obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania,
4) bieżące - obejmujące czynności w toku,
5) sprawdzające (następne) - mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.

§ 4


1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 3.

2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.

3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.

§ 5


Kontroli dokonują:
1) Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta - w odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk (w tym stanowisk samodzielnych),
2) kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników.

§ 6


1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się, w terminie 3 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny.
2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:
a) określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
b) imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
c) daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
d) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
e) imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
f) przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
g) datę i miejsce podpisania protokołu,
h) podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
i) wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

3. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.

§ 7


W przypadku odmowy podpisania protokółu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.

§ 8


Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach, z których 1 otrzymuje kontrolowany.

§ 9


1. Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokółu pokontrolnego.

2. Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.

Wójt Gminy
mgr inż. Ireneusz Czech

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 lutego 2004 14:39
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 2732
02 lutego 2004 14:49 (Administrator) - Dodano załącznik
02 lutego 2004 14:40 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu
02 lutego 2004 14:39 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu