Budżet

Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy Kochanowice za okres od 1.01.2011 do 30.06.2011 r.

Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kochanowice za okres od 1.01.2011 r. do 30.06.2011 r.

 

 

Budżet Gminy Kochanowice na 2011 rok został przyjęty przez Radę Gminy w dniu 31 stycznia  2011 roku uchwałą Nr  IV/19/11 . Przyjęte do budżetu  podstawowe wielkości przedstawiały się następująco:

 

- dochody –  20.387.753,00

- przychody – 3.637.268,00

- wydatki –    22.665.021,00

- rozchody –   1.360.000,00

 

 W  I półroczu 2011 roku Rada Gminy Kochanowice podjęła następujące uchwały dotyczące  zmian w budżecie:

 

  1. Uchwała Nr IV/35/11 Rady Gminy Kochanowice  w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu gminy na 2011 rok. Zmiany dotyczyły zwiększenia dochodów o kwotę 434.004,00 , wydatków o kwotę 736.808,00 , zwiększenia przychodów z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek o kwotę 302.804,00 , zwiększenia przychodów o kwotę 2.261.549,00 tytułem sfinansowania  zadań realizowanych z udziałem środków  europejskich. Zmiany dotyczyły zadania  inwestycyjnego związanego z budową kanalizacji – etap I Droniowice- Harbułtowice.
  2. Uchwała Nr IV/36/11 Rady Gminy Kochanowice  w sprawie zaciągnięcia pożyczki z WFOŚ i GW w Katowicach na realizację zadania inwestycyjnego pn „Budowa kanalizacji sanitarnej  Droniowice – Harbułtowice etap I” na kwotę 1.220.399,00.
  3. Uchwała Nr IV/37/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie zaciągnięcia kredytu na realizację zadania inwestycyjnego pn „ Budowa kanalizacji sanitarnej Droniowice – Harbułtowice  etap I” na kwotę 182.405,00
  4. Uchwała Nr IV/38/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie zaciągnięcia  pożyczki w BGK na wyprzedzające finansowanie  budowy kanalizacji etap I Droniowice –Harbułtowice w kwocie 2.261.549,00.
  5. Uchwała Nr V/40/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie zmiany do uchwały Nr IV/19/11 Rady Gminy Kochanowice  w sprawie budżetu Gminy Kochanowice na 2011 rok , dotyczące  § 6 uchwały budżetowej , poprzez zmiany rezerw  , które po zmianach wyniosły : rezerwa ogólna – 25.000,00 , rezerwa celowa oświatowa – 42.000,00, rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe – 33.000,00
  6. Uchwała Nr V/41/11   Rady Gminy Kochanowice  w sprawie zmian do budżetu poprzez wprowadzenie kwoty 3.170,67 po stronie dochodów i wydatków  na zadanie realizowane ze środków unijnych przez Szkołę w Kochanowicach.
  7. Uchwała Nr V/43/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie zamiany załącznika  nr 10 wprowadzonego do budżetu gminy , a dotyczącego  udzielania dotacji celowych z budżetu gminy do podmiotów nienależących do sektora finansów  publicznych  
  8. Uchwała Nr V/47/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu gminy po stronie dochodów i wydatków na kwotę 65.223,00 w zakresie wprowadzenia subwencji oświatowej.
  9. Uchwała Nr VI/51/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie wprowadzenia do budżety Gminy wolnych środków na kwotę 100.000,00.

10.  Uchwała Nr VI/52/11 Rady Gminy Kochanowice  w sprawie wprowadzenia do budżetu gminy  po stronie dochodów i wydatków kwoty 60.820,65  , dochody z tytułu mandatów karnych nakładanych przez straż gminną  - 60.000,00 oraz  środków na realizację zadań współfinansowanych ze środków unijnych  przez Szkołę w Kochanowicach – 820,65.Dochody zostały przeznaczone na wydatki związane z utrzymaniem dróg gminnych oraz zdaniami  realizowanymi przez Szkołę w Kochanowicach.

11.  Uchwała Nr VIII/66/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu gminy , zwiększenie dochodów i wydatków o kwotę 60.000,00 – realizacja zadania „Chcę być sprawniejszym – nauka pływania”

12.  Uchwała Nr VIII/67/11  w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu gminy – zwiększenie dochodów i wydatków o kwotę 29.465,00 , dochody zwiększono z tytułu odpłatności rodzin za umieszczenie członka rodziny w dps oraz z realizacji programu „Kapitał Ludzki”. Dochody zostały przeznaczone  na zwiększenie wydatków z tytułu odpłatności gminy za osoby  skierowane do dps.

13.  Uchwała nr VIII/68/11 w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu gminy dotycząca zmian w dochodach, przychodach i wydatkach gminy. Dochody zmniejszono o kwotę 1.281.830,00 , wydatki zmniejszono o kwotę  913.480,00 , przychody zwiększono o kwotę 368.350,00. Zmiany w budżecie , dotyczyły przede wszystkim zmian w zadaniach inwestycyjnych.

14.  Uchwała Nr VIII/69/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego na kwotę 1.592.672,00 , na realizacje inwestycji pn” Budowa kanalizacji sanitarnej Droniowice – Harbułtowice etap II”.

15.  Uchwała Nr VIII/70/11 Rady Gminy Kochanowice w sprawie zmian w budżecie gminy na kwotę 130.000,00 w zakresie zmian wydatków między działami.

 

W wyniku przeprowadzonych zmian uchwałami Rady oraz zarządzeniami Wójta plan  budżetu Gminy na dzień 30 czerwca 2011 roku wyniósł:

 

- po stronie dochodów –  19.878.337,35

- po stronie przychodów – 6.669.971,00

- po stronie wydatków –  22.926.759,35

- po stronie rozchodów –   3.621.549,00

 

 

Realizacja dochodów budżetu gminy w I półroczu 2011 r

 

Podobnie jak w latach poprzednich głównym źródłem dochodów budżetu gminy w I półroczu 2011 roku   były subwencje z budżetu państwa , wpływy z podatków i opłat lokalnych , dotacje z budżetu państwa.

Plan dochodów Gminy po zmianach wyniósł 19.878.337,35 , faktyczna realizacja wyniosła 9.333.350,07 tj. 46,95%

Na planowaną kwotę dochodów bieżących 15.068.034,35  , realizacja w I półroczu  zamknęła się kwotą 8.716.938,49 tj 57,9%

Na planowaną kwotę dochodów majątkowych 4.810.303,00   ich realizacja w I półroczu  2011 roku wyniosła 616.411,58 tj. 12,8%. Niski wskaźnik wykonania dochodów majątkowych wynika  iż realizacja inwestycji z udziałem środków unijnych kontynuowana będzie w II półroczu  i wpływ  środków unijnych również nastąpi w tym terminie.

 

Realizacja poszczególnych grup dochodów wg stanu na dzień 30 czerwca  2011 roku przedstawiała się następująco:

L.p

Treść

Plan na 30.06.2011

Wykonanie na 30 06.2011

 

%

1.

Subwencje z budżetu państwa

8.208.668,00

4.725.818,00

57,57

2.

Dotacje na zadania własne

291.425,00

182.798,00

62,73

3.

Dotacje na realizację  zadań  zleconych z zakresu administracji rządowej

 

1.714.984,03         

 

934.276,03     

 

54,48

4.

Dotacje na realizację zadań inwestycyjnych gmin , w tym:

- środki unijne

 

4.066.203,00

 3.852.703,00

 

52.816,58

52.816,58

 

1,30

5.

Dochody ze sprzedaży majątku

744.100,00

563.595,00

75,74

6.

Pozostałe dotacje

- dotacja zawarta z  organami  adm.rzadowej

- dotacje w ramach programów fin. z udziałem środków europejskich

- dotacje z funduszy celowych

73.865,00

 

    1.000,00

 

 12.865,00

60.000,00

42.865,19

 

-

 

 12.865,19

30.000,00

58,00

7.

Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

 

  4.216,00

 

2.424,98

 

57,52

8.

Udział gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

 

1.801.913,00

 

776.447,06

 

43,09

9.

Wpływy z podatków pobieranych przez gminę

 

1.909.200,00

 

21.219.324,28

 

63,87

10.

Wpływy z dochodów pobieranych przez Urzędy Skarbowe

 

59.500,00

 

59.114,26

 

99,35

11.

Wpływy z opłaty skarbowej

20.000,00

11.337,00

56,68

12.

Wpływy z tytułu zezwoleń wydanych na sprzedaż alkoholu

 

 80.000,00

 

64.334,49

 

80,42

13.

Dochody z najmu i dzierżawy

123.000,00

53.919,16

43,83

14.

Wpływy z usług

211.000,00

104.924,07

49,73

15.

Wpływy z tytułu odsetek ,

26.500,00

11.270,53

 

42,53

16.

Pozostałe dochody realizowane przez gminę

543.763,32

528.085,44

97,11

 

Razem:

19.878.337,35

9.333.350,07

46,95

 

 

W strukturze  wykonania dochodów subwencje stanowiły 50,6% dotacje na zadania własne 2,0% , dotacje na zadania zlecone 10,0%, wpływy z podatków pobieranych przez gminę 13,1% , dochody majątkowe 6,0% , udział gminy w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa 8,3%, pozostałe dochody  zrealizowane przez gminę 20,0%.

Szczegółowy plan i wykonanie dochodów I półrocza 2011 roku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego opracowania.

 

Skutki obniżenia  stawek podatku od nieruchomości za   I półrocze   2011 roku  wynoszą :

 

            - w gospodarstwach indywidualnych (osoby fizyczne) –  188 108,55 zł

            - w gospodarce uspołecznionej (osoby prawne)  - 50 139,14zł

Skutki obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjętej jako podstawy obliczenia podatku rolnego na terenie gminy Kochanowice za I  półrocze 2011 roku wynoszą:

            - w gospodarstwach indywidualnych (osoby fizyczne) – 10 588,23 zł

            - w gospodarce uspołecznionej ( osoby prawne) – 797,71 zł

 

W I półroczu  2011r zastosowano na podstawie Uchwały Rady Gminy Kochanowice  Nr XLVII/382/10  z dnia 29.10.2010r.,  zwolnienie z podatku od nieruchomości:  gruntów stanowiących mienie gminne, nie oddane w posiadanie zależne, nieruchomości lub ich części zajęte na potrzeby jednostek organizacyjnych Gminy Kochanowice, gminne grunty, budynki i budowle służące do poboru, uzdatniania i zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania  i oczyszczania ścieków oraz nieruchomości posiadane przez stowarzyszenia lub fundacje prowadzące działalność w zakresie opieki społecznej, zdrowia, kultury fizycznej oraz ochrony przeciwpożarowej. Łączna kwota zwolnienia w podatku od nieruchomości,   na podstawie Uchwały Rady Gminy  w  pierwszym półroczu 2011r.  wynosiła 124 924,97 zł .

 Ze względu na  zubożenie  mieszkańców  spowodowane  wzrostem  bezrobocia  oraz  trudnościami  na rynku  gospodarczym  co  wywarło  ogromny wpływ na   znaczne pogorszenie się  sytuacji  finansowej podatników , dokonano  w I półroczu  2011 roku w  ośmiu  przypadkach umorzeń zaległości  podatkowej  na łączna  kwotę : 7 458,03 zł  

co  stanowi :

- w podatku  od nieruchomości  od osób  fizycznych : 1 258,03 zł  

- w podatku   rolnym  od osób  fizycznych  : 6 195,00 zł

- w podatku leśnym  od osób fizycznych  : 5,00 zł

 

W  podatku  rolnym  od osób fizycznych  w jednym  przypadku  dokonano  umorzenia  zaległości  podatkowej  na podstawie  podjętej  przez  Radę  Ministrów w dniu 1 czerwca 2010 roku

uchwały  Nr 87/2010, gdzie  w  pkt 3.4 i pkt.4  wskazano  jako  zasadne  zastosowanie  przez Wójtów  ulg  podatkowych – w ramach programu – „ .. w tych gospodarstwach rolnych w , których szkody  spowodowane  przez  powódź  i  inne  niekorzystne  zjawiska  atmosferyczne,  a oszacowane  przez  komisję  powołaną  przez  wojewodę  wyniosły powyżej 30 % średniej produkcji rolnej..”.

Według   stanu  na  dzień  30.06.2011 r  w  dwóch  przypadkach   rozłożono na raty spłatę  zaległości  podatkowej  wraz z odsetkami  na łączna kwotę 3 458,60 zł ( kwota główna) plus odsetki w kwocie 292,00 zł  

   

               
 

Zestawienie należności budżetu Gminy na dzień 30 czerwca 2011 r

                 
 

Lp.

TREŚĆ

NALEŻNOŚCI

 

OGÓŁEM

W TYM ZALEGŁOŚCI WYMAGALNE

 

1

Pod. od nieruchomości os. prawne

         569 355,36   

                5 920,20   

 

2

Pod. od nieruchomości os. fizyczn.

         447 388,76   

            115 096,00   

 

3

Podatek rolny - osoby prawne

          10 185,00   

                         -     

 

4

Podatek rolny - osoby fizyczne

         147 514,70   

              27 611,50   

 

5

Podatek leśny - osoby prawne

          18 255,00   

                      3,00   

 

6

Podatek leśny - osoby fizyczne

            1 153,00   

                   167,00   

 

7

Podatek od środków transportowych osoby prawne

               765,00   

                         -     

 

8

Podatek od środków transportowych osoby fizyczne

          70 644,54   

              13 746,54   

 

9

Opłaty z tyt. czynszów, najmu

          21 531,78  

              21 531,78  

 

10

Opłaty za udział w budowie przepustu wodnego

            2 342,21   

                2 342,21   

 

11

Opłaty dodatkowe lokali mieszkalnych

            8 832,25   

                8 832,25   

 

12

Należności od US

            5 685,64   

                5 611,63   

 

13

Naliczone na koniec kwartału odsetki

          61 760,07   

                4 054,90   

 

14

Należności z tyt. zaliczki alimentacyjnej oraz świadczenia z tyt. Funduszu Alimentacyjnego

          64 598,93   

              64 598,93   

 

15

Dodatkowe opłaty komunalne

               629,11   

                   629,11   

 

16

Opłaty za usługi świadczone przez SSM Pawełki

                      -     

                         -     

 

17

Zwrot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych

               968,02   

                   936,00   

 

18

Opłaty dodatkowe szkoły

            2 265,23   

                   417,15   

 

19

Zasiłek celowy

               512,00   

                   512,00   

 

20

Zasiłek stały

            1 620,00   

                1 620,00   

 

21

Podatek od nieruchomości zabezpieczony hipoteką

          14 657,80   

              14 657,80   

 

22

Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od  osób fizycznych

         120 155,00   

                1 520,00   

 

RAZEM:

      1 570 819,40   

            289 808,00   

                 
                 
       

W   2011  roku  wysłano do podatników   zalegających z  płatnością   należności  podatkowej            184   upomnienia  oraz  w  21  przypadkach  wystąpiono  na  drogę  administracyjnego postępowania  egzekucyjnego - do  Naczelnika  Urzędu Skarbowego ( komornik- tytuły  wykonawcze)

 

W I półroczu  2011 roku w podatku od środków transportowych dokonano umorzeń:

OKREŚLENIE

KWOTA UMORZENIA

zaległości podatkowej ( os. fizyczne)

0,00 zł

umorzone odsetki od zaległości podatkowych ( os. fizyczne.)

0,00 zł

zaległości podatkowej ( os. prawne)

765,00 zł

umorzone odsetki od zaległości podatkowych ( os. prawne)

36,00 zł

 

-

Osoby fizyczne

Osoby prawne

Obniżenie górnych stawek            w podatku od środków transportowych

33.604,30

339,70

 

 

 

Przychody budżetu gminy  w I półroczu 2011 r

 

Na planowaną kwotę przychodów  6.669.971,00 , faktyczne wykonanie  I półrocza 2011 r wyniosło 864.272,31

Na  kwotę  864.272,31 składają się następujące źródła przychodów:

- pożyczka na wyprzedzające finansowanie budowy kanalizacji – 362.325,19

- kredyt na budowę kanalizacji -182.405,00

- wolne środki budżetowe – 319.542,12

 

Realizacja wydatków gminy w I półroczu 2011 roku

 

Na planowana kwotę wydatków  22.926.759,35 , wykonanie  I półrocza  2011 roku  wyniosło  8.495.257,44 tj. 37,05%

Realizacja poszczególnych grup wydatków  w I półroczu    przedstawiała się następująco:

 

 

Treść

 

Plan

 

Wykonanie

% wykonania planu

Wydatki ogółem:

w tym:

22.926.759,35

8.495.257,44

37,05

  1. Wydatki bieżące:

z tego:

15.325.193,35

 

7.879.016,94

 

51,41

- wynagrodzenia i składki od nich naliczone

 

8.059.162,00

 

 

4.317.340,00

 

53,57

- wydatki związane z realizacją    zadań statutowych

 

3.980.438,35

 

1.982.312,66

 

49,84

- dotacje  na zadania bieżące

617.400,00

265.915,49

43,10

- świadczenia na rzecz osób fizycznych

 

2.348.193,00

 

1.142.880,94

 

48,67

- obsługa długu

320.000,00

170.567,77

53,30

  1. Wydatki majątkowe,  w tym:

-  na projekty finansowane z udziałem środków UE

 

7.601.566,00

 

 3.852.703,00

616.240,50

 

362.325,18

8,10

 

9,40

Szczegółowy plan wykonania wydatków stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego opracowania.

 

Udzielone w  I półroczu   dotacje z budżetu gminy   w kwocie  265.915,49  zostały przeznaczone na:

 

-  opiekę przedszkolną dla dzieci Gminy Kochanowice dla przedszkola integracyjnego –  17.515,49

- na prowadzenie punktu konsultacyjnego w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi – 2.400,00

- dla stowarzyszeń w zakresie kultury fizycznej – 51.000,00

- dla GCK i I – 115.000,00

- dla Biblioteki Gminnej – 80.000,00

 

Jak wskazano w części tabelarycznej w I półroczu 2011 roku zrealizowano dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż alkoholu w kwocie 64.334,49.

Na realizację programów przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi wydatkowano kwotę 29.315,49. W ramach wydatkowanych środków  w I półroczu 2011 roku zrealizowano część działań profilaktycznych w poszczególnych szkołach. Odbyły się konkursy profilaktyczno – plastyczne Bądźmy sobą – Stop przemocy , Żyjmy wolni od nałogów. Zorganizowano także zajęcia sportowe , zajęcia rytmiczne. Jak co roku  młodzież  Gminy uczestniczyła  w ogólnopolskich kampaniach profilaktycznych  „Zachowaj trzeźwy umysł”, „Prowadzę jestem trzeźwy” oraz powiatowych „Optymistyczne jutro”.

Dla   młodzieży gimnazjów zaprezentowano  spektakl teatralny „Wyjść poza schemat”  o tematyce przeciwdziałania agresji i wykluczeniu z grup rówieśniczych., przeznaczono także środki na funkcjonowanie świetlicy środowiskowej w Kochcicach.

W okresie I półrocza   Komisja wydała 22 postanowienia opiniujące wydanie zezwoleń na sprzedaż  napojów alkoholowych , przeprowadziła 5 rozmów motywujących do podjęcia leczenia alkoholowego.

 

Realizacja zadań inwestycyjnych Gminy w  I  półroczu 2011 roku

 

Na koniec I półrocza  plan wydatków inwestycyjnych wyniósł 7.601.566,00 , wykonanie  zamknęło się kwotą 616.240,50 tj 8,11% planowanych wydatków. Niski wskaźnik wykonania zadań inwestycyjnych wynika  z faktu , iż planowane do wykonania zadania inwestycyjne są  w trakcie realizacji( budowa kanalizacji) , prace są  zaawansowane , jednakże ostateczne faktury  zostaną wystawione w terminie późniejszym. W przypadku  inwestycji realizowanych z udziałem środków europejskich , ostateczne płatności nastąpią po przeprowadzonej  kontroli Urzędu Marszałkowskiego , celem zbadania zgodności wykonania inwestycji  z przedstawionym harmonogram prac.

W przypadku realizacji  inwestycji związanej z modernizacją drogi dojazdowej do pól w miejscowości Lubockie  został ogłoszony przetarg. Po rozstrzygnięciu przetargu znana będzie ostateczna wartość realizowanego zadania .

 

 

 

 

Realizacja poszczególnych zadań inwestycyjnych  w I półroczu przebiegała następująco:

 

 

L.p

 

Nazwa zadania

Plan po zmianach

Wykonanie na 30.06.2011r

1.

Budowa kanalizacji sanitarnej Droniowice-Harbułtowice etap I

 

3.709.614,00

 

593.760,00

2.

Ochrona dorzecza Małej Panwi i Liswarty

3.254.400,00

-

3

Modernizacja drogi dojazdowej do pól w miejscowości Lubockie ul. Piaskowa

 

547.552,00

 

-

4.

Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Urzędu Gminy

 

 50.000,00

 

 13.046,85

5.

Zakup sprzętu pożarniczego dla OSP Gminy Kochanowice

 

40.000,00

 

 

 9.433,65

 

 

Razem:

 

7.601.566,00

 

616.240,50

 

 

Rachunki dochodów własnych.

 

W jednostkach organizacyjnych Gminy – szkołach funkcjonowały rachunki dochodów własnych. Rachunki dochodów własnych  dotyczyły:

  1. Zespołu Szkół w Kochanowicach
  2. Zespołu Szkół w Lubecku
  3. Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Kochcicach.

 

Realizacja dochodów własnych oraz wydatki poniesione z rachunku dochodów własnych zostały przedstawione w sprawozdaniu  poszczególnych placówek , które stanowią załącznik do niniejszego sprawozdania opisowego.

 

 

Zobowiązania budżetu gminy.

 

Na dzień 30  czerwca  2011 roku zadłużenie z tytułu pożyczek wyniosło 2.355.953,80  w tym:

- pożyczki z NFOŚ i GW – 449.999,93 , pożyczki z WFOŚ i GW  1.370.871,64 zadłużenie z tytułu kredytów 5.276.510,77 Łączne zadłużenie gminy z tytułu kredytów i pożyczek wyniosło  7.632.464,57 co daje wskaźnik zadłużenia 38,4% ( liczony do planu dochodów ogółem).

 

Rozchody budżetu gminy

 

 Plan rozchodów budżetu  Gminy został ustalony na kwotę  3.621.549,00 . Faktyczne wykonanie  I półrocza zamknęło się kwotą 609.213,66., w tym : spłaty rat kredytów – 467.553,66 , spłaty rat pożyczek – 141.660,00

 

 

Do niniejszej zbiorczej informacji   załącza się:

 

  1.  Informację Urzędu Gminy Kochanowice
  2.  Informację  Zespołu szkół w Kochanowicach
  3.  Informację Zespołu Szkół w Lubecku
  4.  Informację Zespołu Szkół w Kochcicach
  5.  Informację Szkolnego Schroniska Młodzieżowego
  6.  Informację Gminnego Ośrodka Pomocy  Społecznej w Kochanowicach.
  7. Informację Gminnego Centrum Kultury i Informacji
  8. Informację Gminnej Biblioteki.

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 31.08.2011
Dokument wytworzony przez: Referat Finansów
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Skarbnik gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 września 2011 08:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Waleria Pyras
Ilość wyświetleń: 2371
14 września 2011 09:01 (Waleria Pyras) - Dodanie załącznika [informacja_opisowa_zbiorcza.doc] do dokumentu.
14 września 2011 09:00 (Waleria Pyras) - Dodanie załącznika [czerwiec_201biblioteka.doc] do dokumentu.
14 września 2011 08:59 (Waleria Pyras) - Dodanie załącznika [przychody_biblioteka.doc] do dokumentu.