Projekty uchwał

Projekt uchwały w sprawie utworzenia wyodrębnionych rachunków dochodów własnych

Uchwała nr...............

Rady Gminy Kochanowice

z dnia 28 czerwca 2010 r.

 

w sprawie utworzenia wyodrębnionych rachunków dochodów własnych

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001, Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U.  Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) oraz art.93 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. 157, poz.1241)

 

Rada Gminy Kochanowice

uchwala:

 

§ 1

Z dniem 1stycznia 2011 roku tworzy się wydzielone rachunki dochodów własnych dla następujących jednostkach budżetowych:

  1. Zespół Szkół Kochanowice,
  2. Zespół Szkół Lubecko,
  3. Zespół Szkolno-Przedszkolny Kochcice.

 

§ 2

 

1.   Nieściągnięte należności i nieuregulowane zobowiązania na dzień 31 grudnia 2010 roku przejmuje jednostka budżetowa, przy której funkcjonował dotychczasowy rachunek dochodów własnych.

2.   Środki pieniężne pozostałe na dotychczasowym rachunku dochodów własnych wg stanu na dzień 31 grudnia 2010 należy przekazać do dnia 5 stycznia 2011 roku na konto budżetu gminy Kochanowice.

 

§ 3

 

Na wydzielonym rachunku gromadzone są dochody pochodzące :

1.   z opłat za prowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych, szkoleniowych i informacyjnych,

2.   z należności za wyżywienie w stołówce szkolnej i przedszkolnej,

3.   z wpływów z organizowanych przez jednostkę budżetową imprez, festynów itp.,

4.   z wpływów z wynajmu pomieszczeń, autobusu i sprzętu,

5.   z opłaty za duplikaty dokumentów,

6.   z nagród za udział w konkursach,

7.   ze spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej,

8.   z odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie będące w zarządzie albo użytkowaniu jednostki,

9.   z odsetek z konta bankowego tego rachunku.

 

§ 4

 

Uzyskane dochody własne wraz z odsetkami przeznacza się na pokrycie wydatków bieżących i inwestycyjnych danej jednostki, bez finansowania wynagrodzeń osobowych, a w szczególności na:

1.   koszty prowadzenia nieobowiązkowych zajęć edukacyjnych, szkoleniowych, informacyjnych itp.,

2.   koszty zakupu żywności,

3.   koszty zakupu materiałów, usług remontowych i pozostałych związanych z poprawą warunków bytowych w jednostce budżetowej,

4.   koszty realizacji celów wskazanych przez darczyńcę,

5.   koszty wynagrodzeń, za wyjątkiem wynagrodzeń osobowych, niezbędnych do realizacji powyższych zadań.

 

 

 

§ 5

 

1.   Podstawę gospodarki finansowej jednostki budżetowej w zakresie rachunku dochodów własnych w roku budżetowym jest plan finansowy dochodów i wydatków sporządzany w szczegółowości, dział, rozdział, paragraf klasyfikacji budżetowej,

2.   Dyrektorzy jednostek budżetowych sporządzają, zatwierdzają i przekazują Wójtowi Gminy projekty planów finansowych wraz z objaśnieniami w terminie do dnia  5 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

3.   Wójt Gminy weryfikuje złożone projekty w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami  i sporządza plan dochodów własnych i wydatków nimi pokrytych stanowiący załącznik do projektu budżetu.

4.   Wójt Gminy w terminie do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy informuje dyrektorów jednostek budżetowych o wynikach weryfikacji planów.

5.   Dyrektorzy jednostek budżetowych sporządzają, zatwierdzają i przekazują Wójtowi Gminy plany finansowe rachunków dochodów własnych w terminie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

6.   Dyrektorzy jednostek budżetowych dokonują zmian w planie finansowym rachunku dochodów własnych, polegających na przeniesieniach między podziałkami klasyfikacji budżetowej w ramach ogólnych kwot dochodów i wydatków zawartych w planie. 

7.   Zmiany powodujące zwiększenie lub zmniejszenie ogólnych kwot dochodów i wydatków planu finansowego wprowadza rada gminy zgodnie z  projektem uchwały sporządzonej przez Wójta Gminy, weryfikującej wnioski dyrektora jednostki budżetowej.

 

§ 6

 

Traci moc uchwała Nr 193/XXVI/2005 Rady Gminy Kochanowice z dnia 29 marca 2005 roku w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych zmieniona uchwałą nr IV/35/07 Rady Gminy Kochanowice z dnia 12 lutego 2007 roku w sprawie zmiany uchwały o utworzeniu rachunków dochodów własnych.

 

§7

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy i dyrektorom jednostek wymienionych w § 1 niniejszej uchwały.

 

§ 8

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązująca od 1 stycznia 2011 roku.

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17.06.2010 r.
Dokument wytworzony przez: Referat Finansów
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: skarbnik
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 czerwca 2010 11:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Waleria Pyras
Ilość wyświetleń: 4179
22 czerwca 2010 11:20 (Waleria Pyras) - Utworzenie dokumentu.